Основи 3D графіки: частина 3 - Онлайн курси

 

 

У цій публікації ми будемо ділитися інформацією з навчальної програми з тривимірної графіки в IT Столиці: https://itstolytsa.ua/uk/kursy-ua/komp-modeliuvannia. Третя частина присвячена вибору освітлення і візуалізації.

 

 

Загальні принципи освітлення сцени

Після застосування матеріалів (про них ми докладніше писали за посиланням: https://itstolytsa.ua/uk/blog-ua/153-3d-hrafika/2401-osnovi-3d-grafiki-chastina-2) освітлення покликане підкреслити властивості отриманої сцени.

Освітлення не повинно працювати на залучення уваги. Рекомендується робити його настільки природним, щоб глядач фіксував джерело світла лише підсвідомо.

Якщо ви не навчалися на архітектора, з властивостями освітлення допоможе розібратися кінематограф або художня фотографія.

Заключний етап: візуалізація

Інша назва процесу візуалізації - рендеринг. Рендер модельованої сцени - це її форма, доступна для візуального сприйняття. До візуалізації ми працюємо з математичною моделлю сцени. Це той етап, на якому особливо важливі характеристики комп'ютера, параметри відеокарти: від них залежить швидкість, з якою буде виконуватися рендеринг. Різні механізми рендеринга дозволяють домогтися різного ступеня точності (якості) відображення сцени.

Популярні методи візуалізації

  • Ray Tracing або трасування променів

Луч посилається в певному напрямку, йому на шляху зустрічається який-небудь об'єкт сцени, промінь оцінює освітленість поверхні цього об'єкта, на основі його оцінки визначається кількість світлової енергії, що виходить із цієї частини сцени.

Цей метод підходить для розрахунку відображення і заломлення світла. Однак він не може впоратися з ефектами розсіяного і сфокусованого світла.

  • Фотонні карти

Щоб вирішити незадовільну ситуацію з методом трасування променів, розробили розширення - метод фотонних карт. Він працює трохи в іншому порядку, ніж попередній. Спочатку з обраних джерел світла надсилаються фотони, які "вдаряються" по зустрічних на шляху поверхнях. Вже після цього програма аналізує їх шлях в зворотному порядку (від екрану до джерела світла) і записує на фотонну карту отриману інформацію.

Обидва ці методи використовують 3D графіки в редакторі 3ds max. Для найбільшої фотореалістичності застосовується візуалізатор mental ray, який доповнений фотонними картами.

Посилання на наступну частину залишаємо тут: https://itstolytsa.ua/uk/blog-ua/153-3d-hrafika/2403-osnovi-3d-grafiki-chastina-4.

Запис на курси

Передзвонити ?