Курс спрямований на освоєння студентами програми Blender з метою подальшого моделювання персонажів. Це популярне програмне забезпечення відкритого типу для створення 3D-комп'ютерної графіки та 2D-анімації. Безкоштовний пакет дозволяє використовувати в роботі інструменти скульптинга, моделювання, анімаційного мистецтва, візуалізації (відтворення), Node Compositing, симуляції, постообробки, а також монтажу відео зі звуком. Програма характеризується стабільним розвитком і відмінною технічною підтримкою, чим вирізняється на тлі інших безкоштовних 3D-редакторів.
Цільова аудиторія
Курс розрахований на:
- 3D-модельєрів;
- студентів, які жадають освоїти всі стадії створення персонажів в ПЗ;
- людей, які вибрали професію Character 3D artist.
Завдання навчання
В ході навчання ви навчитеся:
- застосовувати базовий інструментарій Sculpting, Modeling;
- успішно працювати із запіканням карт деформації, UV-перетворенням, текстуруванням hand paint, оптимізацією 3D-моделей (retopology).
Отримані на курсі знання дозволять випускникам стати затребуваними фахівцями, зробити успішну кар'єру.
Додаткові курси
Курси Blender - Програма навчання
Курс не вимагає від слухачів попередньої підготовки.
Програма навчання складається з 10-ти модулів:
Модуль 1. Ознайомлення з ПЗ. Основні налаштування, інтерфейс Blender:
- Знайомство з популярними 3D-графічними редакторами, порівняльний аналіз, сфера застосування.
- Все про робочі простори.
- Основна термінологія ПЗ.
- Налаштування Blender.
- Навігаційна система в області перегляду (viewport).
Модуль 2. Процес моделювання персонажів в ПЗ:
- Застосування reference images.
- Впровадження на одну сцену тривимірних геометричних примітивів та інших об'єктів.
- Основні дії з об'єктами та їх складовими частинами.
- Системи координат і специфіка їх побудови в ПЗ.
- Формування моделі за допомогою reference images.
- Застосування колекцій для організації об'єктів в сцені, створення груп в blend-файлах.
- Коректна 3D-топологія персонажів.
- Mirror — модифікатор в Blender.
Модуль 3. Вузол Текстурні координати (UV-розгортка). Моделювання Сабдивами Subdivision Surface:
- Subdivision Surface і його застосування в Blender.
- Основні варіанти створення текстурних координат в ПЗ.
- UV-розгортка персонажа.
- Використання пензля Crease, а також іншого інструментарію для створення та збереження гострих кутів.
- Застосування модифікаторів на практиці.
Модуль 4. Специфіка текстурування персонажа в ПЗ:
- Формування текстури на базі UV координат.
- Текстурування Hand paint і його особливості.
- Малювання та інструментарій для нього.
- Маскування полігонів.
- Текстура та об'єкти програми: експорт, імпорт.
Модуль 5. Sculpting в Blender:
- Особливості застосування Sculpting для моделювання об'єктів.
- Інструментарій: специфіка експлуатації.
- Dynotopo — режим для динамічної зміни топології сітки.
- Методика Relative Detail для створення пікселів.
- Методика Constant Detail для постійної деталізації.
- Stroke в Blender.
- Особливості маскування та симетрії.
- Практичні заняття по скульптуванню об'єктів.
Модуль 6. Retopology під анімацію: основні варіанти створення:
- Класичний ручний спосіб формування топології.
- Інструмент притягання, прив'язування Snapping.
- Застосування модифікатора для повторення одним об'єктом форми іншого (Shrinkwrap).
- Інструмент Спорудження полігону (Polybuild tool) в Retopology.
- Практичні заняття по ретопології особи.
Модуль 7. Запікання в Blender Cycles (baking):
- Призначення карт деформацій об'єктів.
- Типологія карт.
- Ambient Occlusion карта та особливості її створення.
- Редакція карт.
- Використання редактора шейдерів Shader editor.
- Застосування Cage з метою запікання моделей у важкодоступних місцях.
Модуль 8. Формування карт Curve maps і фінальної текстури в Krita:
- Імпорт, експорт текстур.
- Curve і CurveSmooth карти: створення.
- Збір текстури в Krita.
- Редакторські правки готової текстури.
Модуль 9. Нодові матеріали:
- Що являють собою ноди?
- Шейдер поверхні Principal BSDF: огляд.
- Створення матеріалів за допомогою нод. Основні види робіт.
Модуль 10. Налаштування світла в Blender. Рендер моделі в Cycles і Evee:
- Основні типи світла і його налаштування.
- Камера, а також можливості нею керувати.
- Cycles і Evee: в чому різниця?
- Як налаштувати рендер?
- Формування фінальної картинки.