Увага!!! Навчальний центр працює як в онлайн так і офлайн режимі. Можливо навчання у всіх наших 6-ти філіях! У зв'язку з COVID-19, навчання в групах не більш двох чоловік. Також, Ви можете записатись на курси online! Бажаємо міцного здоров"я та 36,6.

Математична тривожність: перевірені факти - Онлайн курси

На ЗНО 2021 вперше математика стане обов'язковим предметом. Звісно, абітурієнти гуманітарних ВНЗ отримуватимуть тільки результат ДПА, і тільки за спрощеним тестуванням. Проте учні, які планували уникнути математики, почали стресувати. Ми впевнені, що цей матеріал може стати першим зламом, від якого в підсумку зруйнується страх математики.

Спираючись на наукові дослідження, ми пояснимо, як математична тривожність може бути пов'язана з когнітивними здібностями до математики, чи завжди тривожність дає негативний ефект і які є методи її зниження.

Яким чином математична тривожність знижує продуктивність

Коли ми турбуємося і тривожимося, наша увага витрачається на сторонні думки і несприятливі стимули, в результаті ресурси робочої пам'яті скорочуються і ми не можемо обробити інформацію для вирішення завдання. У дослідженні психологів Ashcraft і Kirk показано, що люди, у яких добре розвинена робоча пам'ять, якраз більше схильні до поганих ефектів математичної тривожності. Тому що такі люди звикли вирішувати завдання тими стратегіями, які задіюють в основному робочу пам'ять.

Математична тривожність викликає в людях бажання якомога швидше уникнути контакту з математичними завданнями. В результаті учні намагаються якнайшвидше вирішити задачу будь-яким чином, не прагнучи виконати її правильно. Цей експеримент також проводився вченими Ashcraft і Faust.

Позитивний ефект від математичної тривожності

Є два стани, в яких у людини "включається" тривожність: виклик і загроза. Це з'ясували дослідники Blascovich і Mendes.

Коли ми відчуваємо виклик, наше збудження в процесі виконання завдання стає продуктивним, а не деструктивним. Коли ми відчуваємо загрозу, наша нервова система теж добре працює, але витрачає ресурси на захист, а не на завдання.

Як знизити "погану" математичну тривожність

Найкраще знижують тривожність у учнів складні процеси, а не короткострокові вправи. Це способи подачі інформації на занятті і методи оцінювання учнів, які не викликатимуть у них зайвого занепокоєння (за дослідженням Адаскіної).

Проте є два вправи, які можуть допомогти самостійно послабити тривожність.

  • Експресивний лист.

На деякий час вправа може звільнити нас від негативних емоцій, які даремно займають робочу пам'ять. Потрібно просто висловити свої переживання словами в тексті або усно, а вже потім братися за завдання.

  • Нагадування про користь тривожності.

Jamieson виявив підвищення успішності в математиці у тих учнів, які знали, що тривожність не обов'язково заважає, а ще й стимулює.

Запис на курси

Передзвонити ?