Щоб керувати колективом, неможливо вивчити одну спеціальну дисципліну і набір потрібних алгоритмів. Керівник - людина, здатна охопити безліч площин колективної взаємодії. Тому курс охоплює 6 теоретичних розділів: менеджмент, психологія, комунікації та інші. Щоб ви навчилися відчувати актуальні тенденції, частина навчання буде присвячена походженню та розвиткові менеджменту, становленню різних нових систем і уявлень про цю практику.
Багато уваги в програмі курсу керівника відділу буде надано індивідуальному підходу до співробітників та фасилітації конфліктів. Також після навчання учасники зможуть кваліфіковано підібрати фахівців, вивчать соціальні і психологічні закони роботи в групі, процеси передачі повноважень і контролю виконання, персональний і груповий тайм-менеджмент.
Програма спрямована також на ефективне управління собою: поведінка в стресових ситуаціях, вибір і зміна стилів управління, швидке орієнтування в трансформаціях відносин групи.
Теоретичний блок підкріплюється практичними заняттями (кейсами, завданнями, ігровими симуляціями). В результаті ви повністю опануєте алгоритми й інструменти для роботи, перевірите актуальність і системність своїх знань, підвищите рівень професіоналізму.
Ви зможете
Ефективно управляти відділом невиробничої організації по кожному напрямку діяльності керівника. Вирішувати проблеми організації роботи та взаємодії колективу.
Необхідні навички
Рекомендуємо курс керівника відділу учасникам після проходження програми навчального центру IT Столиця "Офіс-менеджер" або з рівносильними навичками.
Курси керівника відділу. Навчальна програма:
Частина 1. Протиставлення управлінець - виконавець. Введення в дисципліну
- Походження практики управління
- Напрямки в менеджменті
- Основні компетенції і обов'язки керівника
- Менеджмент високого рівня
- Головні інструменти керівника
- Актуальні тенденції
- Кейси з проблематики модуля
Практичне завдання: перевірка свого рівня менеджменту, перевірка діяльності відділу
Частина 2. Комунікація. Правила і технології продуктивного спілкування
- Принципи результативної комунікації
- Інструменти корпоративної комунікації
- Управлінський інструмент: нарада
- Виступи перед аудиторією
- Письмова форма ділового спілкування
- Кейси з проблематики модуля
Практичне завдання: організація сприятливого спілкування в групі, аналіз психологічних пасток комунікації
Частина 3. Мотивація. Організація робочого процесу (проєктування)
- Ціннісно-нормативні комплекси характеру співробітників
- Інструменти керівника для мотивування команди
- Теорії мотивації
- Заохочення: гроші
- Робочі завдання як мотиватор
- Кейси з проблематики модуля
Практичне завдання: виявлення індивідуальних мотиваторів для співробітників, аналіз моделей поведінки співробітників і особистих мотиваційних причин; чинники мотивації до роботи
Частина 4. Підбір команди. Як знайти, відібрати, розвивати співробітників і аналізувати їх роботу
- Потік кандидатів. Ефективна організація
- Продуктивний пошук і вибір співробітників: підготовка
- Якісна екзаменація на співбесіді
- Розширені методи добору співробітників
- Інструменти введення співробітників у відділ, їх розвитку
- Системи моніторингу продуктивності і якості роботи
- Кейси з проблематики модуля
Практичне завдання: складання правильної форми вакансії, якісний опис посадових обов'язків, вимог до співробітника
Частина 5. Організація продуктивної команди. Лідерство, застосування влади. Робоча група і команда
- Організація продуктивної групової роботи
- Техніки продуктивної роботи в групі
- Прийоми, навички, способи організації команди
- Стилі управління та відповідні їм ситуації
- Застосування влади і наданих прав
- Моделі поведінки лідерів і їх можливості
- Кейси з проблематики модуля
Практичне завдання: виявлення можливостей для підвищення продуктивності, вибір відповідного стилю управління, виявлення підстав влади підлеглих і керівника, аналіз особистої застосовуваної влади
Частина 6. Продуктивність за умови високих норм. Передача повноважень і організація часу
- Продуктивне делегування і моніторинг ефективності: техніки і методи
- Підготовка кадрів до передачі повноважень (делегування)
- Правила організації часу і особистого менеджменту
- Інструменти управління часом
- Ігрова симуляція "Передача повноважень по виконанню проєкту"
- Кейси з проблематики модуля. Ділова гра
Практичне завдання: визначення якості делегування, застосування критеріїв SMART, підготовка делегованих завдань, аналіз продуктивності використання часу
Частина 7. Труднощі в колективі. Регулювання конфліктів, стресових ситуацій, розбіжностей, процедур
- Регулювання розбіжностей в команді
- Регулювання конфліктів в команді
- Регулювання стресових ситуацій, надання рекомендацій, допомоги
- Дисциплінарні процедури
- Взаємини з керівництвом
- Кейси з проблематики модуля
Практичне завдання: передбачення результатів конфліктної ситуації, розбір управлінських ситуацій і складання плану дій; визначення якості взаємин з начальством
Частина 8. Продумані управлінські рішення. Стратегічне планування, вибір оптимального рішення
- Процедура планування
- Інструменти стратегічного керівництва
- Методика SWOT
- Прикладні інструменти і методи для розробки і обґрунтування планів
- Decision-making
- Прикладні техніки decision-making
- Кейси з проблематики модуля
Практичне завдання: застосування діаграми Ісікави для визначення джерел проблем; визначення рівня особистої орієнтації в стратегічних цілях компанії; планування усунення проблеми і втілення проєкту; складання графіка Ганта
Частина 9. Структура, особливості корпоративної культури і трансформації компанії
- Офіційна структура
- Неофіційні структури, неформальна політика
- Планування просування фахівців
- Аналіз корпоративної культури
- Регулювання трансформацій
- Техніки запуску трансформацій
- Кейси з проблематики модуля
Практичне завдання: аналіз структури підрозділу або компанії, структури зв'язків менеджера в компанії; планування просування кадрів; корпоративна культура
Частина 10. Контроль виконання завдань і досягнення результатів. Оцінка якості
- Правила реалізації контролю
- Контроль бюджету і фінансів: загальні відомості
- Поняття якості
- Менеджмент якості: загальні відомості
- Організація віддаленої роботи
- Організація роботи в кризових умовах
- Кейси з проблематики модуля