Увага!!! Навчальний центр працює як в онлайн так і офлайн режимі. Можливо навчання у всіх наших 6-ти філіях! У зв'язку з COVID-19, навчання в групах не більш двох чоловік. Також, Ви можете записатись на курси online! Бажаємо міцного здоров"я та 36,6.

Основи 3D графіки: частина 2 - Онлайн курси

 

 

У цій публікації ми будемо ділитися інформацією з навчальної програми з тривимірної графіки в IT Столиці: https://itstolytsa.ua/uk/kursy-ua/komp-modeliuvannia. Друга частина присвячена використанню матеріалів.

 

 

Навіщо потрібні матеріали

Коли пройдено перший етап моделювання (про нього ми вже писали тут: https://itstolytsa.ua/uk/blog-ua/153-3d-hrafika/2400-osnovi-3d-grafiki-chastina-1), потрібно надати реалістичний вигляд готовій моделі. До застосування матеріалів ми маємо тільки оболонку об'єкта. Матеріали покликані охарактеризувати фізичні властивості об'єкта: буде поверхня відображати усе світло або пропускати його, який вигляд вона придбає (дерева, шкіри, металу) і так далі.

Як правило в тривимірних редакторах є готові набори, які зберігаються в так званому редакторі матеріалів, одному з основних модулів багатьох популярних редакторів 3D графіки. З його ж допомогою можна створити власний матеріал.

Властивості матеріалів

  • Колір

Здавалося б, що може бути простіше. Насправді навіть застосування кольору матеріалу вимагає знання безлічі аспектів. Колір може бути не тільки основним, тобто застосовуватися для покриття об'єкта - він може використовуватися і для визначення впливу фонового освітлення, і для визначення найяскравіших ділянок, що відбивають світло, і для багато чого іншого.

  • Текстура

Для накладення текстур на об'єкт застосовуються так звані карти. Вони діляться на двовимірні і тривимірні. Найпопулярніший приклад двовимірної карти - звичайне растрове зображення. Процедурні (тривимірні) карти - це зображення, які створюються програмним шляхом.

Растрове зображення розміщується за допомогою модифікатора UVW Map на поверхні об'єкта. Це найбільш простий спосіб привласнення точних координат для проектування матеріалу на об'єкт.

  • Відображення (reflection), переломлення (refraction), прозорість (opacity)

Всі ці параметри визначають те, як поверхня тривимірного об'єкта буде реагувати на світло, в їх основі теж лежить робота математичних алгоритмів. Для того, щоб управляти цими параметрами, потрібні художні навички. Адже в редакторі можна також встановлювати властивості відбитого або заломленого світла, його силу - одними інженерними знаннями для досягнення ефектної реалістичності не обійтися.

Третю частину можна знайти за посиланням: https://itstolytsa.ua/uk/blog-ua/153-3d-hrafika/2402-osnovi-3d-grafiki-chastina-3.

Запис на курси

Передзвонити ?