У цій публікації ми будемо ділитися інформацією з навчальної програми з тривимірної графіки в IT Столиці: https://itstolytsa.ua/uk/kursy-ua/komp-modeliuvannia. Друга частина присвячена використанню матеріалів.
Навіщо потрібні матеріали
Коли пройдено перший етап моделювання (про нього ми вже писали тут: https://itstolytsa.ua/uk/blog-ua/153-3d-hrafika/2400-osnovi-3d-grafiki-chastina-1), потрібно надати реалістичний вигляд готовій моделі. До застосування матеріалів ми маємо тільки оболонку об'єкта. Матеріали покликані охарактеризувати фізичні властивості об'єкта: буде поверхня відображати усе світло або пропускати його, який вигляд вона придбає (дерева, шкіри, металу) і так далі.
Як правило в тривимірних редакторах є готові набори, які зберігаються в так званому редакторі матеріалів, одному з основних модулів багатьох популярних редакторів 3D графіки. З його ж допомогою можна створити власний матеріал.
Властивості матеріалів
- Колір
Здавалося б, що може бути простіше. Насправді навіть застосування кольору матеріалу вимагає знання безлічі аспектів. Колір може бути не тільки основним, тобто застосовуватися для покриття об'єкта - він може використовуватися і для визначення впливу фонового освітлення, і для визначення найяскравіших ділянок, що відбивають світло, і для багато чого іншого.
- Текстура
Для накладення текстур на об'єкт застосовуються так звані карти. Вони діляться на двовимірні і тривимірні. Найпопулярніший приклад двовимірної карти - звичайне растрове зображення. Процедурні (тривимірні) карти - це зображення, які створюються програмним шляхом.
Растрове зображення розміщується за допомогою модифікатора UVW Map на поверхні об'єкта. Це найбільш простий спосіб привласнення точних координат для проектування матеріалу на об'єкт.
- Відображення (reflection), переломлення (refraction), прозорість (opacity)
Всі ці параметри визначають те, як поверхня тривимірного об'єкта буде реагувати на світло, в їх основі теж лежить робота математичних алгоритмів. Для того, щоб управляти цими параметрами, потрібні художні навички. Адже в редакторі можна також встановлювати властивості відбитого або заломленого світла, його силу - одними інженерними знаннями для досягнення ефектної реалістичності не обійтися.
Третю частину можна знайти за посиланням: https://itstolytsa.ua/uk/blog-ua/153-3d-hrafika/2402-osnovi-3d-grafiki-chastina-3.