У цьому блозі ми ділимося інформацією з онлайн-курсу IT Столиці: https://itstolytsa.ua/uk/kursy-ua/prosuvannia-saitiv/fullstack-digital-marketynh. У матеріалі розглянемо, як працюють системи аналітики.
Кукі або cookies
Це основа систем аналітики. "Куками" називають текстові файли, в яких записані дії користувача на сайті. Ці записи здійснює сервер, а потім відправляє файл браузеру користувача. Там постійні кукі зберігаються до моменту переходу відвідувача на наступну сторінку сайту або до наступного відвідування ресурсу (якщо користувач покинув його з першої переглянутої сторінки). Сесійні файли зберігаються тільки поки ви перебуваєте на сайті.
Коли браузер відправляє cookie назад серверу сайту, той продовжує записувати дані про поведінку відвідувача. У цих файлах не зберігається персональна інформація, вони лише допомагають проаналізувати поведінку відвідувача.
Кукі використовуються системами аналітики для ремаркетингу. Про нього ми детально писали тут: https://itstolytsa.ua/uk/blog-ua/149-internet-marketynh/2383-kursi-z-internet-reklami-v-kievi.
Користувачі
Системи аналітики вважають користувачем не людину, а пару пристрій + браузер. Якщо людина зайшла на ресурс з телефона, а потім з комп'ютера, в аналітиці він буде записаний як два різних користувачі. Так само якщо людина заходить з одного пристрою, але з різних браузерів.
Сесії
Одна сесія триває 30 хвилин, якщо користувач провів на сайті більше часу, то в аналітику запишеться кілька сеансів на одного користувача. Якщо людина перейшла за посиланням на сайт, але не дочекалася завантаження сторінки, сеанс не буде пораховано.
Алгоритм роботи Google Analytics
- Коли відвідувач починає завантажувати веб-сторінку, разом з її кодом завантажується код GA. Інтернет-маркетолог може дати програмісту завдання прописати код Гугл Аналітики в коді сайту.
- Код привласнює унікальний ідентифікатор браузеру клієнта, а потім передає цей ідентифікатор разом із записаними діями клієнта на сервер GA (цей процес передачі шматочків даних про поведінку називається хіт).
- Там ці дані обробляються, і вже в інтерфейсі Google Analytics ми бачимо різні звіти. Дані на сервері за великим рахунком зберігаються і обробляються у величезній таблиці з мільйонів стовпців і десятків тисяч рядків. Коли з'являється новий ідентифікатор клієнта, у стовпцях таблиці проставляються галочки навпроти рядків з різними діями (зайшов на сайт, заповнив форму, клікнув на кнопку і т.д.)