Після того, як проаналізовано ринок і продукт, інтернет-маркетологу залишається:
- приводити трафік (Фейсбук, Інстаграм, Ютуб, пошуковик, емейл, блоги, партнери),
- підвищувати конверсію (Conversion Rate Optimization),
- утримувати аудиторію (контент-маркетинг, розсилка, соцмережі).
У процесі аналізу воронки продажів інтернет-маркетолог повинен вміти "виміряти" кожну цільове дію, знати її вартість. З інструментами для аналізу показників ефективності в інтернет-маркетингу вчимо працювати на курсі: https://itstolytsa.ua/uk/kursy-ua/prosuvannia-saitiv/fullstack-digital-marketynh.
Що ми можемо проаналізувати
Для початку розберемо, які показники цікаві в процесі аналізу як власного ресурсу, так і ресурсів конкурентів:
- скільки трафіку йде на сайт,
- які є канали трафіку,
- за якими ключовими фразами і з якими оголошеннями відбувається просування.
Найзручнішими інструментами для збору даних вважаються SimilarWeb, Semrush і Serpstat. SimilarWeb, Semrush необхідні для огляду трафіку і його джерел у конкурентів, але у другого сервісу є додаткова функція з перегляду рекламних оголошень і банерів, які зараз активні у вас або у інших. Serpstat призначений для аналізу та збору ключових слів.
Далі розглянемо, що аналізувати на власному ресурсі:
- сеанс - час, який відвідувач сайту або програми взаємодіє з ним,
- клік - ця дія не означає, що за нею йтиме сеанс (користувач міг клікнути по посиланню випадково або після кліку відразу вийти з сайту через повільне завантаження),
- відмова (bounce rate) - показник, який говорить, що користувач після перегляду сторінки відразу ж покинув сайт, не перейшов на наступну сторінку, не включив відео або не поставив питання чат-боту,
- конверсія - цільова дія на сайті, ділиться на мікро- (клієнт додав товар в обране, поставив якесь питання) і макроконверсію (покупка, відправка форми або дзвінок).
Які показники існують у платних каналах трафіку:
- CPC (Cost per click) - ціна за клік,
- Cost per mille - ціна за 1000 показів.
У платних системах просування найчастіше рекламодавцям вказується ціна за клік.
- CTR (Click-through rate) - співвідношення числа кліків до числа показів, виражається у відсотках, розраховується: к-ть показів / к-ть кліків * 100%,
CTR буде вище в пошуку, ніж в соцмережах або медійній рекламі. - Коефіцієнт конверсії - майже як CTR, тільки розраховується як кількість кліків / кількість цільових дій * 100%,
- ROI - повернення інвестицій. (Дохід * маржинальність - витрати) / витрати * 100%,
- ROMI - рентабельність інвестицій в маркетинг. Подібний ROI, але враховує тільки маркетингові витрати,
- ROAS - рентабельність інвестицій в рекламу. Доходи від маркетингу / витрати на маркетинг * 100%.
Багато маркетологів-початківців робить помилку, коли вважає чистим доходом ROAS, мовляв, вклали в Гугл рекламу 2 долари, а продали товарів на 10 доларів. Насправді ці підрахунки не враховують собівартості товару та багатьох інших витрат бізнесу, врахованих в показнику ROI.
- Life Time Value - цінність, яку ваш бізнес буде мати за весь період контакту клієнта з продуктом (тобто всі його покупки),
- Customer Acquisition Cost - вартість залучення клієнта.