Курсы по интернет маркетингу в Киеве. Подготовка маркетинговых инструментов - Онлайн курсы

 


У цьому блозі ми ділимося інформацією з курсу IT Столиці: https://itstolytsa.ua/uk/kursy-ua/prosuvannia-saitiv/fullstack-digital-marketynh. Розберемо поняття атрибуції і багатоканальної послідовності.

 

 

Що таке атрибуція

В Гугл Аналітиці ми бачимо статистику по кожному джерелу трафіку (соцмережі, органічний пошук, реклама і т.д.) Ми бачимо, скільки було сеансів на сайті з соцмереж, скільки сеансів перейшло в конверсію - і так по всіх каналах трафіку.

Насправді ж користувач може зробити покупку після переходу з соцмереж, але до цього піддаватися впливу інших каналів просування (дивитися ваш Ютуб або розсилку.) Але ось в аналітиці конверсія за замовчуванням записується саме на останній канал, після переходу з якого була здійснена транзакція.

Атрибуція - це таке визначення внеску кожного каналу просування в кінцеву конверсію, яке дозволяє грамотно оцінити ефективність їх використання.

Так ми підійшли до другого поняття.

Багатоканальні послідовності

В Гугл Аналітиці ми можемо побачити відсоток конверсій з певного каналу від загальної кількості конверсій. При цьому ви також зможете побачити канали у вигляді діаграми Венна (кола, що накладаються одне на одного). Це і є представлення багатоканальної послідовності - як канали перетинаються між собою, ведучи користувача до конверсії.

У ланцюжку можуть брати участь два, три, п'ять каналів, і всіх їх можна відстежити за допомогою систем аналітики. Маркетолог або аналітик може проаналізувати шляхи користувача і зрозуміти, які канали потрібно оптимізувати.

Які є моделі атрибуції

Гугл вважає конверсійним останній канал в ланцюжку за замовчуванням. Можна подивитися інші моделі атрибуції в спеціальному розділі кабінету Гугл Аналітики, але поставити якусь іншу за замовчуванням не можна. Які ще ці моделі:

  • за першим кліком (вся цінність конверсії віддається першому каналу),
  • лінійна (цінність розподіляється по всіх каналах ланцюжка),
  • на основі позиції (80% конверсії ділять між собою перший і останній канал, всі інші розподіляють між собою залишок цінності),
  • за часом (канали, які знаходяться "ближче" до моменту конверсії, отримують найбільшу цінність),
  • на основі даних - налаштовується індивідуально на основі аналізу шляху клієнтів конкретного бізнесу (наприклад, ви точно знаєте, що клієнти перший раз знайомляться з вашим товаром через Ютуб, але покупки роблять після акційної розсилки на пошту: в цьому випадку необхідно найбільшу цінність привласнювати саме цим каналам , навіть якщо Ютуб не приносить конверсію негайно).

Для відстеження шляху користувача через різні канали системами аналітики використовуються cookies, які записують історію відвідування веб-сторінок. Детальніше про те, як працюють кукі, ми писали тут: https://itstolytsa.ua/uk/blog-ua/149-internet-marketynh/2393-onlajn-kursi-z-internet-marketingu-v-kievi.

Запис на курси

Передзвонити ?