Просування в соціальних мережах — важливий складник розвитку бізнесу, оскільки дає змогу вирішити відразу кілька завдань. Великі компанії використовують соцмережі, щоби формувати імідж бренду у своєї аудиторії, збільшити її лояльність. Малому та середньому бізнесу СММ або маркетинг у соціальних мережах допомагає знайти нових клієнтів і зробити їх постійними, розширювати охоплення і збільшувати прибуток.
СММ передбачає спілкування компанії з користувачами, її позиціонування в зовнішньому світі. Для просування використовуються всі доступні інструменти, починаючи з загальнодоступних і безоплатних, закінчуючи витратними і складнішими. До платних способів просування належать реклама з налаштуванням таргетингу, банери й публікації в інфлюенсерів (популярних користувачів соцмереж, до чиєї думки прислухаються мільйони людей).
Однак головний інструмент SMM — це все ж спілкування. Щоби викликати в публіки довіру, компанія має відтворити на своєму профілі в соцмережах атмосферу дружнього діалогу.
Щоби зробити перші кроки у сфері СММ рекомендується пройти курси з просування в соціальних мережах від IT Столиці. Заняття будуть корисні як для підприємців-початківців, так і власників великого бізнесу, які хочуть освоїти нові інструменти й організувати роботу маркетингового відділу своєї компанії. Інтернет-маркетологи можуть розширити свій арсенал умінь навичками роботи із соціальними мережами та підняти ціни на свої послуги. Повна програма курсу тут: https://itstolytsa.ua/uk/kursy-ua/prosuvannia-saitiv/marketynh-ta-sotsmerezhy.
Крім того, курси з просування в соцмережах будуть корисні фахівцям у сфері контент-менеджменту, веб-дизайну, фотографам і піарникам.
Чим займається фахівець із просування
- Визначає цілі просування — збільшення охоплення, конверсії, створення іміджу бренду, опрацювання негативу.
- Складає контент-план і стратегію просування для кожного окремого випадку.
- Визначає соціальні мережі, у яких буде здійснюватися просування — Фейсбук, Ютуб, Інстаграм.
- Створює бізнес-акаунт у соціальних мережах, вказує в шапці профілю опис фірми і її послуги. Робить сторінку максимально інформативною і привабливою для цільової аудиторії.
- Займається веденням акаунту фірми в соцмережах, публікує пости, сторіз, використовує інші канали зв’язку з передплатниками.
- Запускає рекламний кабінет і створює першу рекламну кампанію з налаштуваннями таргетингу за різними параметрами — вік, стать, сімейний стан, хобі, місце розташування. Складає рекламне оголошення, вибирає тип показу, плейсмент.
- Проводить тестування для складання портрету цільової аудиторії.
- Визначає цільову аудиторію бренду і з огляду на ці дані розробляє рекламну стратегію.
- Після закінчення рекламної кампанії використовує інструменти аналітики, щоби порівняти її підсумки з планованим результатом.
- Розраховує ROI (коефіцієнт окупності інвестицій) і визначає, наскільки ефективною була поточна кампанія.
Чим відрізняється просування на різних майданчиках
В процесі складання стратегії просування важливо розуміти, як працює та чи інша соціальна мережа. Так, в Інстаграмі не потрібно робити занадто багато публікацій — 1–2 в день буде достатньо. За більшої активності навіть лояльні до бренду користувачі віддпишуться від сторінки, щоби не захаращувати стрічку. Фейсбук, навпаки, оновлюється дуже часто й містить багато реклами в стрічці, тому для цієї соцмережі необхідно якомога частіше публікувати пости і правильно таргетувати їх. Частота завантаження роликів на Ютуб залежить від їх складності та формату.
Фейсбук дає змогу рекламувати себе в тематичних спільнотах (платна реклама), а також надає можливість крім сторінки організувати тематичну групу. Регулярне ведення групи забезпечує постійну аудиторію, яка згодом може перетворитися в клієнтів фірми.
Для підвищення залученості користувачів використовують різні інструменти — рекламу, розіграші та акції, колаборації та взаємопіар із популярними блогерами. Але базовий актуальний спосіб збільшення аудиторії та підвищення її активності й соціальних факторів (лайки, коментарі) — це контент. Він має бути цікавим, актуальним, сторінка в соціальних мережах мусить бути корисною й запам’ятовуваною, містити айдентику і фірмовий стиль бренду.