Увага!!! Навчальний центр працює як в онлайн так і офлайн режимі. Можливо навчання у всіх наших 6-ти філіях! У зв'язку з COVID-19, навчання в групах не більш двох чоловік. Також, Ви можете записатись на курси online! Бажаємо міцного здоров"я та 36,6.

Якості, що дають змогу стати кращим системним адміністратором - Онлайн курсиНа рутинність робочих буднів, монотонність завдань і низьку оплату праці скаржаться не тільки новачки в професії, а й досвідчені системні адміністратори. Відповідно, відсутність кар’єрного росту не завжди пов’язана з браком необхідних навичок і вмінь. Які особисті якості необхідні фахівцю, щоби зі звичайного хорошого системного адміністратора стати найкращим у своїй сфері?

Навички soft skills

Якщо з технічними навичками або hard skills все зрозуміло — працювати без них просто неможливо, то soft skills необхідні співробітникам для подальшого просування кар’єрними сходами. Soft skills або м’які навички — здатність людини до комунікації, її вміння працювати в команді. Важливим є знання основ професійної етики, здатність до нестандартних рішень, активна життєва позиція.

Дослідження Beyond показує, що роботодавці високо цінують м’які навички, часто віддаючи їм перевагу в порівнянні з технічними. Наявність одних лише hard skills приверне тільки 40 % компаній-роботодавців, тоді як інші запросять на співбесіду кандидата, який має і технічні навички, і soft skills.

Негативно впливати на просування в кар’єрі може грубість і неввічливість щодо колег і клієнтів. Відмова контактувати і взаємодіяти з колективом — серйозний недолік для фахівця. Так, наприклад, якщо системний адміністратор отримав завдання налаштувати сервер, успішно зробив це, але забув сказати керівництву, він провокує затримку системи, що може безпосередньо впливати на дохід компанії.

Коректність, тактовність, ввічливість і дотримання правил ділового етикету дають змогу досягнути успіху будь-якому фахівцю IT-сфери, у тому числі й сисадміну.

Уміння приймати рішення і високий рівень відповідальності

IT-фахівець із системного адміністрування зобов’язаний підтримувати високий рівень інформаційної безпеки, зберігаючи безперебійну роботу ПО та комп’ютерної техніки.

Завдання сисадміна — не витрачати робочий час на нескінченне лагодження несправностей, але працювати з урахуванням перспективи розвитку. Розв’язувати проблеми з обладнанням у такий спосіб, щоби воно не ламалося якомога довше. В ідеалі завдань, що вимагають миттєвих рішень з безпосередньою участю адміністратора, має бути мінімальна кількість.

Постійний контроль стану мереж, ПО, заліза, профілактика обладнання та усунення неполадок, запобігання вірусних загроз і відбивання атак — ось далеко не повний список обов’язків такого фахівця.

Системний адміністратор мусить знати нові IT-тенденції й нести відповідальність за свої рішення, не перекладаючи її на інших співробітників фірми.

Критичне мислення в проблемних ситуаціях

Показник якості роботи системного адміністратора — його реакція на проблемні ситуації. Коли проблема вимагає негайного вирішення, сисадміни реагують необдумано й не можуть швидко усунути її. Гарний фахівець не має піддаватися паніці, але мусить швидко виявляти першоджерело і вийти з проблемної ситуації. Такі здібності розвивають професіонали.

Досвід дає змогу бачити ситуацію наскрізь, розпізнаючи причину несправності на основі вже вирішених у минулому завдань. Перевірені способи вирішення необхідно удосконалювати та застосовувати їх уже в нових обставинах. Професіонал має бути гнучким — в одному випадку використовувати старе рішення, в іншому — оптимізувати його відповідно до своїх потреб.

Головна мета системного адміністратора не позбутися від проблеми тут і зараз, поки вона не спливе знову, але запобігти появі збоїв у подальшій роботі. А для цього необхідно мати розвинене критичне мислення і здатність зберігати спокій у нестандартних ситуаціях.

Позитивне ставлення до компанії та своєї роботи

Якщо ми потрапимо на невелике підприємство й запитаємо в його системного адміністратора, як він прийшов у професію, то в 90 % випадків почуємо схожу історію. Нетривале навчання, влаштування на роботу й будні, наповнені монотонними одноманітними завданнями. Такий стан речей фахівця не влаштовує, але як це змінити він не знає.

Якщо подібне питання ми поставимо керівнику IT-відділу у великій фірмі, то відповідь буде відрізнятися. Усміхнений молодий чоловік з ентузіазмом розповість нам, що почав він із навчання, використовуючи всі доступні йому способи — IT-курси, книги, відеолекції від представників IT-спільноти. Далі відвідував спеціалізовані заходи, обмінювався досвідом із колегами, практикувався в рішенні нестандартних завдань… і робить усе це досі.

Отже, якщо вибирати системне адміністрування спеціальністю, маючи за мету саме збагачення, то результат буде цілком передбачуваний. Постійний рух уперед необхідний для працівника IT-сфери, а мотивацією мусить бути не фінансова сторона, але щира цікавість і любов до справи. Для початку потрібно визначити свою нішу, наприклад, системне адміністрування, і прокачувати свої навички саме тут. Постійне навчання, спілкування в IT-тусовці та позитивне ставлення до робочих обов’язків — необхідний складник кар’єрного росту.

Провідний спеціаліст активний, наполегливий, проявляє ініціативність і має інші стимули, аніж просто заробити грошей. Зростання над оточенням і придбання конкурентоспроможності приходять після тривалої роботи над собою й діяльної участі в житті компанії.

Підсумки

Резюмуючи вищесказане — кращого фахівця серед безлічі хороших сисадмінів відрізняє його орієнтованість на людей і поліпшення їх взаємодії із системою. Системний адміністратор повинен (мусить) вміти налаштовувати техніку, вдосконалювати свій софт і залізо для більшої ефективності.

Повертаючись до питання, яке ми поставили фахівцям, — що ж відрізняє цих людей? Хоч робочі обов’язки в них однакові, вони мають різні світогляди, сприйняття і ставлять перед собою різні цілі. Стів Джобс, Білл Гейтс, Лінус Торвальдс — усі ці люди схожі за складом характеру. Вони неодноразово помилялися, але не втрачали впевненості, починаючи з малого, проходили важкий шлях. Середній результат їх не влаштовував — викладаючись на 100 %, професіонал очікує знайти найкраще рішення, і врешті-решт знаходить його. У цьому й полягає секрет успіху.

Запис на курси

Передзвонити ?