Увага!!! У зв'язку з послабленням 2-го етапу карантину відкриття метрополітену і запуску транспорту ми офіційно починаємо роботу з 26-го травня. Навчальний центр працює в звичайному режимі. Також, Ви можете записатись на курси online!

Якості, що дозволяють стати кращим системним адміністратором. - Онлайн курсиНа рутинність робочих буднів, монотонність завдань і низьку оплату праці скаржаться не тільки новачки в професії, а й досвідчені системні адміністратори. Відповідно, відсутність кар'єрного росту не завжди пов'язана з відсутністю необхідних навичок і вмінь. Які особисті якості необхідні фахівцю, щоб зі звичайного хорошого системного адміністратора стати найкращим у своїй сфері?

Навички soft skills.

Якщо з технічними навичками або hard skills все зрозуміло – працювати без них просто неможливо, то soft skills необхідні співробітникам для подальшого просування по кар'єрних сходах. Soft skills або м'які навички – здатність людини до комунікації, її вміння працювати в команді. Важливим є знання основ професійної етики, здатність до нестандартних рішень, активна життєва позиція.

Дослідження Beyond показує, що роботодавці високо цінують м'які навички, часто віддаючи їм перевагу в порівнянні з технічними. Наявність одних тільки hard skills приверне тільки 40% компаній-роботодавців, тоді як інші запросять на співбесіду кандидата, який володіє і технічними навичками, і soft skills.

Що стосується загального уявлення про професію сисадміна, то їх вважають замкнутими одинаками, які не схильні до комунікації з колегами. Звичайно, така специфічна репутація в IT-сфері склалася про них недарма, але це не означає, що для кар'єри такі якості корисні.

Так, негативно впливати на просування в кар'єрі може грубість і неввічливість стосовно колег і клієнтів. Відмова контактувати й взаємодіяти з колективом – серйозний недолік для фахівця. Так, наприклад, якщо системний адміністратор отримав завдання налаштувати сервер, успішно зробив це, але забув сказати керівництву, це провокує затримку системи, може безпосередньо впливати на дохід компанії.

Коректність, тактовність, ввічливість і дотримання правил ділового етикету дозволяють досягнути успіху будь-якому фахівцю IT-сфери, у тому числі й сисадміну.

Уміння приймати рішення і високий рівень відповідальності.

IT-фахівець з системного адміністрування зобов'язаний підтримувати високий рівень інформаційної безпеки, зберігаючи безперебійну роботу ПО та комп'ютерної техніки.
Завдання сисадміна – не витрачати робочий час на нескінченне лагодження несправностей, але працювати з урахуванням перспективи розвитку. Розв'язувати проблеми з обладнанням таким чином, щоб воно не ламалося якомога довше. В ідеалі завдань, що вимагають миттєвих рішень при безпосередній участі адміністратора, має бути мінімальна кількість.

Постійний контроль стану мереж, ПО, заліза, профілактика обладнання та усунення неполадок, запобігання вірусних загроз і відбивання атак – ось далеко не повний список обов'язків даного фахівця.

Системний адміністратор повинен знати нові IT-тенденції й нести відповідальність за свої рішення, не перекладаючи її на інших співробітників фірми.

Критичне мислення в проблемних ситуаціях.

Показник якості роботи системного адміністратора – його реакція на проблемні ситуації. Коли проблема вимагає негайного вирішення, сисадміни реагують необдумано і не можуть швидко усунути її. Гарний фахівець не повинен піддаватися паніці, але швидко виявляти першоджерело і вийти з проблемної ситуації. Такими здібностями володіють справжні професіонали.

Досвід дозволяє бачити ситуацію наскрізь, розпізнаючи причину несправності на основі вже вирішених в минулому завдань. Перевірені способи вирішення необхідно удосконалювати та застосовувати їх вже в нових обставинах. Професіонал повинен бути гнучким – в одному випадку використовувати старе рішення, в іншому – оптимізувати його відповідно до своїх потреб.

Головна мета системного адміністратора – не позбутися від проблеми тут і зараз, поки вона не спливе знову, але запобігти подальших збоїв у роботі. А для цього необхідно мати розвинене критичне мислення і здатність зберігати спокій в нестандартних ситуаціях.

Позитивне ставлення до компанії та своєї роботи.

Якщо ми потрапимо на невелике підприємство і запитаємо у його системного адміністратора, як він прийшов в професію, то в 90% випадків почуємо схожу історію. Нетривале навчання, влаштування на роботу і будні, наповнені монотонними одноманітними завданнями. Такий стан речей фахівця не влаштовує, але як це змінити він не знає.

Що стосується великої фірми, де подібне питання ми поставимо керівнику IT-відділу, то відповідь буде відрізнятися. Усміхнений молодий чоловік з ентузіазмом розповість нам, що почав він з навчання, використовуючи всі доступні йому способи – IT-курси, книги, відеолекції від представників IT-спільноти. Далі відвідував спеціалізовані заходи, обмінювався досвідом з колегами, практикувався в рішенні нестандартних завдань ... і робить все це досі.

Отже, якщо вибирати системне адміністрування спеціальністю маючи за мету саме збагачення, то результат буде цілком передбачуваний. Постійний рух вперед необхідний для працівника IT-сфери, а мотивацією при цьому повинна бути не фінансова сторона, але щирий інтерес і любов до справи. Для початку потрібно визначити свою нішу, наприклад, системне адміністрування, і прокачувати свої навички саме тут. Постійне навчання, спілкування в IT-тусовці та позитивне ставлення до робочих обов'язків – необхідні складові кар'єрного росту.

Провідний спеціаліст активний, наполегливий, проявляє ініціативність і має інші стимули, аніж просто заробити грошей. Зростання над оточенням і придбання конкурентоспроможності приходять після тривалої роботи над собою і діяльної участі в житті компанії.

Підсумки.

Резюмуючи вищесказане – кращого фахівця серед безлічі хороших сисадмінів відрізняє його орієнтованість на людей і поліпшення їх взаємодії з системою. Системний адміністратор повинен вміти налаштовувати техніку, вдосконалювати свій софт і залізо для більшої ефективності.

Повертаючись до питання, яке ми поставили фахівцям, – що ж відрізняє цих людей? При тому, що робочі обов'язки у них однакові, вони мають різні світогляди, сприйняття і ставлять перед собою різні цілі. Стів Джобс, Білл Гейтс, Лінус Торвальдс – всі ці люди схожі за складом характеру. Вони неодноразово помилялися, але не втрачали впевненості, починаючи з малого, проходили важкий шлях. Середній результат їх не влаштовував – викладаючись на 100%, професіонал очікує знайти найкраще рішення, і врешті-решт знаходить його. В цьому і полягає секрет успіху.

Запис на курси

Передзвонити ?