Ми не фанати різних "секретів" і обманних маніпуляцій. Щоб продати товар або послугу клієнтові, досить швидко зрозуміти його психотип, а потім коротко і переконливо сформулювати для нього перевагу продукту/послуги.
BIG 5 або OCEAN
Згідно з цією методикою особистість має п'ять рис характеру, виражених в різній мірі.
- Відкритість до всього нового
Ця людина любить незнайомі марки товарів, тому з відкритим новому клієнтом легко працювати. Безумовно у такої людини є хобі або якісь здібності. Можна спробувати почати розмову з цієї теми, обов'язково представившись яскраво, тому що люди з таким характером цікавляться новими знайомствами.
- Свідомість
Такі особистості не сприймають аргументи на кшталт "загального вагона", вони не йдуть за натовпом. Для них дуже важливим є питання досягнення своїх цілей, тож можна спробувати пов'язати продукт з важливим для них прагненням.
- Екстраверсія
Схильні шукати можливості для соціальної взаємодії. Таким клієнтам варто показати, як продукт або проект допоможе увійти в важливу для них соціальну групу, долучитися до чогось більшого.
- Дружелюбність
Ці люди намагаються проявляти доброту до всіх, навіть до незнайомців - так що клієнти з такою домінуючою рисою характеру теж ідеально нам підходять. Вони мають сильну емпатією, так що будуть поблажливі, якщо ви безпосередньо поясніть, навіщо телефонуйте, і визнаєте про свої переживання в цей момент.
- Нейротизм
Такі особистості легко впадають в злісний або істеричний стан, тривожні і турбуються через дрібниці. Через низьку самооцінку їх легко змусити відчути себе некомфортно невинною, на перший погляд, фразою.
Як застосовувати методику BIG 5
Описані вище риси характеру притаманні людині в різних пропорціях. Наприклад, наш клієнт має сильну відкритість до всього нового, але слабку свідомість. Значить, він часто шукає нові нестандартні способи щось зробити, чимось зайнятися, знайти захоплення. "Курси з нуля" - оптимальний меседж для такого типу особистості.
Якщо у людини низький рівень дружелюбності, вона саркастична і недовірлива, але водночас проявляє екстраверсію, швидше за все вона шукає схвалення та визнання суспільства. Такому клієнту краще якомога спокійніше і детально представитися, пов'язуючи пропозицію з якоюсь важливою соціальною групою (наприклад, "Курси, які проходять топ-менеджери Monobank").
Пропонуємо навчитися з перших фраз розмови виявляти психотип клієнта і продумувати персоналізовану пропозицію на нашому курсі для менеджерів з продажу https://itstolytsa.ua/uk/kursy-ua/kursy-menedzheriv/menedzher-z-prodazh.