Увага!!! Навчальний центр працює як в онлайн так і офлайн режимі. Можливо навчання у всіх наших 6-ти філіях! У зв'язку з COVID-19, навчання в групах не більш двох чоловік. Також, Ви можете записатись на курси online! Бажаємо міцного здоров"я та 36,6.

Курси практичної психології. Як формується психіка людини: частина 1 - Онлайн курси

Нейрофізіологія

У мозку дитини в 2 рази більше нейронів, ніж у мозку дорослої людини. Чому так? Адже мозок маленької дитини все ж таки менше! Справа в тому, що між нейронами новонародженого ще немає зв'язків. Значить, що в процесі побудови зв'язків купі нейронів (десь 80 млрд) потрібно "померти".

Як вибрати ті, що покинуть мозок, і ті, що залишаться? За нас вибирає зовнішнє середовище. Залишаються ті нейрони, які активно задіяні, тобто які відповідали на зовнішній подразник і таким чином проявляли активність.

З цього робимо висновок, що є критичні періоди, в які нейрони повинні працювати, щоб не опинитися в числі відмерлих. Наприклад, якщо нервові клітини, які відповідають за роботу мови, не були задіяні до досягнення дитиною десяти років, то її вже не можна буде навчити розмовляти.

Цей етап розвитку психіки відбувається на нейрофізіологічному рівні. У його процесі формується склад нейронів мозку, таким чином визначаються здібності людини до того чи іншого виду діяльності.

Культурно-історична психологія

Можна розглянути процес формування психіки з точки зору культурно-історичної психології. Вона каже, що є спеціальні критичні етапи в розвитку психіки дитини.

До року дитина не ходить самостійно, коли в рік вона стає на ноги, то починає сприймати кордони зовнішнього світу і свої власні.

З року до трьох років кожна самостійна дія дитини супроводжується коментарями батьків, буквально кожна ( "Це що ти взяв? Лопатку, так? Який молодець, будеш лопаткою будувати замок"). А ось приблизно з трьох років батьки перестають так робити і дитина починає сама супроводжувати свої дії. Вона починає озвучувати те, що раніше озвучували дорослі. Але проблема в тому, що раніше про дитину говорили "він" / "вона". А малюк починає розуміти, що самостійно про себе потрібно говорити не "він", а "я". Йому потрібно навчитися привласнювати собі це "я", окреме від інших.

Робимо висновок. У рік психіка починається чинити опір зовнішньому світу, а в три роки - іншим людям.

У 7 років дитина починає усвідомлювати оточуючих людей за функціями, які вони виконують в його житті (це тато, він вчить мене, це мама, вона піклується). У 10-11 років в просторі, заповненому людьми-функціями, дитина знаходить своє місце, свою функцію. А вже в пубертатний період вона починає усвідомлювати не тільки "функції" інших, а й їхні почуття, які чинять опір її власним.

Щоб дізнатися більше, переходьте до наступної частини за посиланням https://itstolytsa.ua/uk/blog-ua/147-psykholohiia/2437-shkola-psikhologiji-v-kievi-yak-formuetsya-psikhika-lyudini-chastina-2 або записуйтеся на наш курс з психології, програму навчання теж залишаємо тут: https://itstolytsa.ua/uk/kursy-ua/kursy-osobystoho-rozvytku/psykholohiia.

Запис на курси

Передзвонити ?