Техніка проведення співбесіди або інтерв'ю

Техніка проведення співбесіди або інтерв'ю

Якщо Ваш підлеглий погано справляється зі своїми обов’язками, то в цьому винна лише та людина, котра приймала його на роботу. Все зводиться до того, що під час співбесіди вона не змогла зрозуміти з ким має справу. Більшість статей, котрі відносяться до грамотного проведення співбесіди, мають орієнтир тільки не потреби працівників. Потенціальні працівники підприємств отримують всілякі практичні поради; дізнаються, як слід поводити себе під час інтерв’ю. от тільки тема проведення останнього важливо не лише для першої сторони, але і для другої. Механізми проведення співбесід має знати все керівництво ряду структурних та лінійних підрозділів підприємства. Практика говорить про те, що таке керівництво часто підключають до процесу інтерв’ю, от тільки ніякої підготовки до цього моменту воно не має.

Відділ кадрів займається пошуком та підбором кандидатур, вивчає їхнє резюме, збирає ряд додаткових даних. Якщо все добре, то з цими людьми потім зустрічається менеджер, для відділу котрого і проводиться пошук. Необхідно усвідомлювати, що Вам слід буде працювати з тими людьми, котрих Ви приймаєте. Також, рішення, котре Ви приймете, проявить Вас, як керівника, а це важливо. Яким би вибір не був, а тінь буде падати саме на Вас. Людина, котру Ви приймете, буде контактувати не тільки з Вами, а й з іншими колегами, підлеглими та гостями. Під час проведення інтерв’ю важно зрозуміти, чи зможе той чи інший кандидат грамотно виконувати свою роботу, чи знайде спільну мову зі своїм колективом і чи спрацюєтеся Ви особисто.

До того, як перейти до співбесіди, Вам необхідно мати пару запитань, із ряду загальних. Звичайно, необхідно буде певний час для того, аби розглянути резюме всіх потенційних працівників. Ця процедура і дасть Вам підґрунтя для формування питань, що будуть мати відповідність трудовій біографії, відносно кожного.

Пам’ятайте, що не тільки поведінка кандидатів важлива, але і Ваша в тому числі. Варто налаштувати людину так, аби вона почувала себе невимушено під час бесіди, адже так вона буде з Вами максимально відвертою. Але якщо Ви не відноситеся до типу менеджерів, що можуть бути розкутими з підопічними, то не думайте бунтувати проти своєї звичної поведінки. Дуже важливо лишатися весь час тактичний та уважним. Не слід робити так, аби на Вас очкували у приймальні тривалий час та перебивати претендента постійними своїми відповідями на дзвінки. Пам’ятайте, що ця людина може вже найближчим часом у Вас працювати! І не виключайте той фактор, що через деякий час Ви самі будете у неї працювати, адже в цьому світі все може змінитися в одну мить. Один з найважливіших факторів це гнучкість під час ставлення питань. Вам необхідно зробити все максимально професійна.

Ми розкажемо Вам про 12 методах, котрі допоможуть відповідно відповідати на обстановку, що змінюється, застосовувати необхідний стиль та отримати тільки максимум від співбесіди:

  • Загальні питання чи питання, від котрих очікують короткої відповіді. Такі можна почути часто, а також ними не бояться зловживати. Чи часто Вам доводилося чути питання, що стосується того, чи зможете Ви нормально працювати в умовах тотального пресингу? На нього можна відповісти або так, або ні. Зрозуміло, що негативно ніхто не відповість. Але цим приймаюча сторона нових даних не отримає і не зможе дати оцінку цьому кандидату, порівнюючи його з рядом інших. Так, подібні питання є не самими підхожими, але й від них користь може бути. Таким чином, Ви зможете підтвердити чи не підтвердити дані, що Ви отримали раніше та перевірите їх. Також, ставте подібні питання для того, аби трохи урізноманітнити Ваше інтерв’ю;

  • відкриті питання. Це повна протилежність першому пункту. Тут однозначної відповіді буде замало. Статистика наголошує на тому, що він більше прийнятніший, адже, таким чином, людина буде вимушена розповісти Вам, проводити певні приклади, а Ви будете слухати її. Починайте їх по типу «Розкажіть мені, будь ласка…», «Цікаво дізнатися…»;

  • питання, що стосуються попереднього досвіду роботи. Такі питання базуються на припущенні того, що минулі дії людина також може повторити у майбутньому. Заведено вважати, що як вона працювала у минулому. Так і буде це робити і на Вашому підприємстві. Ставте на самому початку інтерв’ю, аби кандидат зрозумів, що йому слід повідати про всі дрібниці його досвіду. Таким чином, у нього не з’явиться спокуса говорити неправду стороні, що приймає. Ви задасте вірний темп;
  • її слабкі сторони. Під час інтерв’ю хочеться повірити в те, що якщо вона добре розбирається в одному спрямуванні, то і в ряді інших вона зможе показати подібні результати. От тільки не завжди трапляється так. Вам необхідно звертати увагу на її превалюючі сторони;
  • уособлення її негативних характеристик. Коли Ви зрозумієте, які слабкі сторони є у цього кандидата, то звичайно ж можете продовжувати вести інтерв’ю. от тільки може трапитися так, що одна з відповідей сколихне у Вас занепокоєння і Ви зрозумієте, що необхідно знати і про це. Наприклад, потенційний працівник розказав Вам історію про те, що на минулій роботі для того, аби досягти певного результату він не послухав свого керівника та вчинив наперекір його порадам. А тепер подумайте, чи потрібна Вам така людина в команді? Тепер слід копнути ще глибше. А що, якщо відкриється щось ще? Таким чином, Ви вбережете самого себе від ненадійного підлеглого. Але, якщо поглянути на ситуацію під іншим кутом, то можливо це було виключення в його практиці чи ж необхідність та причина для паніки була цілком хибною.

Як грамотно підійти до проведення співбесіди

  • питання рефлексивного типу. Вони дають можливість контролювати ведення інтерв’ю в залежності від балакучості претендента. Якщо він розказує занадто багато з приводу якої – небудь теми, то за допомогою такого питання Ви задасте його правильний темп;
  • повторення фраз. Даний метод полягає в тому, аби Вам було необхідно декілька перефразувати чи повторювати твердження та спостерігати за поведінкою свого опонента. З їхньою допомогою можна підкреслити суть відповіді людини та прояснити для себе максимум деталей. Тому Ви повторюєте один з виразів, мовчите та даєте їй висловитися, з приводу цього.
  • ряд альтернативних питань. Не слід ними зловживати зайвий раз. Необхідно, аби потенційний працівник обрав ту відповідь, що є для нього  найменшою з проблем. Багато інтерв’юерів перевіряють за допомогою цього метода, наскільки добре кандидат може приймати рішення та обирати альтернативу. Для ефективності слід пустити в дію момент із життя, під час котрого вдалося б вивчити два різноманітних підходи до справи;
  • питання рефлексивного типу, котрі частково несуть в собі вірну інформацію. Таким чином, Ви зможете добряче розговорити людину, котра не все киває головою, мало балакає, дивна та неабияк закомплексована. Проведете частково вірне висловлювання та попрохаєте людину погодитись на це. Ви самі здивуєтесь, наскільки це діє. І відповіді Ви отримаєте найцікавіші;
  • питання навідного характеру. Часто подібні питання проходять в голову цілком випадково, після того, як Ви будете представляти специфіку свого підприємства. Ви можете почати говорити про те, що підприємство на даний момент знаходиться в активному рості та його працівники докладають максимум зусиль, аби обслуговувати клієнтів, так само, добре. Після цього може слідувати питання, по типу, чи вміє він сам правильно справлятися зі стресовими ситуаціями. Також питання необхідно ставити не завжди. Їх слід застосувати тільки у відповідній тому обстановці. На самому початку бесіди їх краще не ставити;
  • перефразування питань. Якщо питання було погано сформульовано, то воно може втратити свою значимість та призведе до того, що Ви не отримаєте повні дані, відносно нього. Але якщо його формулювання буде вірним, то Ви отримаєте точну відповідь та зможете дати йому вірну оцінку. Згадаймо питання, котре стосувалося тотального пресингу! Багато із приймаючих сторін ставлять невірний стиль для нього та приводів для цього немало.

А тепер погляньте на кількість необхідних даних, котрі ви можете придбати під час свого опитування.

  1. Чи під силу Вам працювати в умовах тотального пресингу?
  2. Розкажіть мені про той момент, коли Вам доводилося працювати в умовах тотального пресингу.
  3. Скажіть, чи тяжко Вам працювати в цейтноті?
  4. Як сформувалась ця пресингова ситуація?
  5. Хто почав цю пресингову ситуацію?
  6. Яким чином виникли такі обставини?
  7. Яка причина виникнення даної ситуації?
  • Питання по типу «підганялки». Зустрічаються люди, котрих постійно слід підганяти.

Якщо вам зустрівся один з них, то сміливо застососвуйте споосби, мова про котрі піде нижче:

  • Якщо Ви не до кінця задовольнилися відповіддю чи ж вона настільки стала Вам до смаку, що Ви не були б проти продовження, то попрохайте людину розповісти про це детальніше чи ж привести приклад;
  • вислухавши відповідь, у Вас є повне право запитати, що кандидат взяв для себе з даного прикладу. Таким чином, у Вас з’явиться можливість дати оцінку здібностям свого опонента до роздумів та його емоцій. Також, поки він буде розмірковувати над тим, що Вам відповісти – можна продумати подальший розвиток співбесіди;
  • один з – поміж вірних способів це дивитись на людину та нічого не казати їй. Найчастіше, багатьом від цього стає ніяково. Буває також таке, що приходиш на захід і тут під час бесіди настає повна тиша. Після цього, не минає й пари секунд, як деякі люди починають одночасно говорити. Це Ви можете корисно застосувати для себе. Навіть Вам може бути спочатку дуже ніяково, але знайте, що цей метод виправдає сам себе!

 

Відгуки учнів

Відгуки учнів

Відгуки учнів

Всі відгуки правдиві та зафіксовані власноруч слухачами в книзі відгуків, що зберігається в офісі учбового центру.
Детальніше

Фото класів

Фото класів

Фото класів

Сучасні учбові класи та аудиторії, потужні комп’ютери – все це спрямовано на отримання якісної та доступної освіти.
Детальніше

Історія компанії

Історія компанії

Історія компанії

ITСтолиця – це провідний центр спеціалізованого навчання, працюючий з 2006 року. Ми пропонуємо більше 90 курсів та тренінгів для користувачів – початківців та професіоналів.
Детальніше

Наші клієнти

Наші клієнти

Наші клієнти

Нашими клієнтами є компанії з різноманітних галузей бізнесу, ринків та тематик. Більшість успішних клієнтів стають постійними партнерами.
Детальніше

Використовувані технології

Наші контакти

Бул. Лесі Українки, 26 Б, оф 302
Вул. Марини Раскової (Сверстюка), 13, оф 1004
Провулок, Тбіліський 4/10, оф. 304
Пр-т Московський (Степана Бандери), 16, оф. 316
Вул. Лариси Руденко 6а

Телефони та e-mail:

+380 (44) 383-27-92; +380 (93) 502-15-28
+380 (97) 943-28-33; +380 (50) 071-31-92

mailbox@itstolytsa.ua

Ми в соц. мережах:

Письмо керівництву

Тут Ви можете написати листа керівництву навчального центру email - boss@itstolytsa.ua. Кожне питання не залишиться без уваги. Відповідь буде доставлений на Ваш Еmail протягом доби.

Зверніть увагу!

Якщо у Вас питання, які стосуються графіка курсів, формування груп або розцінки навчання, будь ласка, задавайте їх по телефону або на email mailbox@itstolytsa.ua.

.
ITStolytsa.ua